Õppeained

Digipöörde projekt organisatsioonides ning võrgustikes, IFI7226.DT (6 EAP)

Kursuse jooksul luuakse võimalused teadmiste ja oskuste kujunemiseks uuenduslike arendusprojektide elluviimisel ja hindamisel organisatsioonis, kogukonnas või võrgustikus.

Kursus hõlmab õppimise, sh mitteformaalse õppimise ja töökohal toimuva õppimise teemasid. Käsitleb õppimist toetavaid tehnoloogilisi võimalusi.  Avatakse teemasid, mis on seotud muutusi toetava projekti korraldamise, rakendamise, hindamise ja projektiaruannete koostamisega, kasutades digitaalseid vahendeid ja ressursse, et hõlbustada digitaalset muutust organisatsioonis, võrgustikus või kogukonnas.

Kursuse käigus viiakse ellu kevadel edasi arendatud arendusprojekt üliõpilaste koostöös ja projekti partnereid/eskperte kaasates. 

Kursuse lõpuks on üliõpilased saanud praktilisi kogemuse ja arendanud pädevusi meeskonnatöö ja inimestevaheliste suhete, projektijuhtimise,  uuenduste ja projektijuhtimise valdkondades.

Vastutav õppejõud: James Sunney Quaicoe, Larissa Jõgi ja Kai Pata.

Arendus-ja koolitusprotsesside juhtimine , KAN7056.HR  (6 EAP)

Aine eesmärk on luua eeldused arendus-, koolitus- ja õppimisprotsesside toetamiseks, juhtimiseks ning arendamiseks organisatsioonis, koostööks Eesti koolitusturul tegutsevate täienduskoolitusteenuse pakkujatega ning arendus- ja koolitusprotsesside juhtimiseks täienduskoolitusteenuse pakkujana.

Aines lähenetakse koolitus- ja arendusprotsesside juhtimisele nii organisatsiooni kui koolitusettevõtte vaatenurgast. Aine läbinul on eeldused luua sellist õpikeskkonda ja -ruumi, mis on õppijale motiveeriv ja teda aktiivselt kaasav. Õpitakse, kuidas juhtida oma organisatsioonis professionaalselt ja õppijasõbralikult töötaja õppimise teekonda, kuidas leida õppimis- ja arendusprotsesside elluviimiseks sobilikud partnerid ning kuidas olla sellele organisatsioonile teenusepakkuja (koolitusettevõtte) vaatest professionaalne partner.

Aine koosneb kontaktseminaridest (7-8 kohtumist à 4 ak/h) ja hinnanguliselt 126 tunni mahus iseseisvast tööst. Iseseisev töö hõlmab kohustusliku kirjanduse lugemist, grupitöödes osalemist, enese- ja meeskonnarefleksiooni ning läbi aine kulgeva praktilise arendusprojekti koostamist.

Õppejõud: Külli Meier ja Helina Loor

Koostöö ja koosloome digikeskkondades, KAN7070.HR (6 EAP)

Kursus toetab andragoogika ja haridustehnoloogia õppekavade üliõpilaste koostöö kujunemist meeskonnas ja arendusprojekti kavandamist reaalses kontekstis. Õppijad uurivad ja sõnastavad arenguvajadusi organisatsioonis, võrgustikus või kogukonnas. Sealjuures kaardistades erinevaid tehnoloogilisi võimalusi õppimise toetamiseks erinevates kontekstides. 

Kohtumiste käigus uuritakse, mis on koosloome, innovatsioon, kuidas toimivad võrgustikud ja õppivad kogukonnad. Mis on oluline silmas pidada arendusprotsesside juhtimisel ja projektide kavandamisel? Kuidas süsteemselt lähenda õpi-ja uuenduste vajaduse kaardistamisel organisatsioonis? Millised digitaalse õppimise tööriistad teotavad sisukat arendus- ja koostööd?  

Õppimine hõlmab iseseisvat tööd kirjandusega, panustamist rühmatöödes,  eneseanalüüsi ja arendusprojekti loomist. 

Ainekursuse lõpus esitatakse koos meeskonnaga loodud esmaseid projektiideid, millega jätkatakse tööd kevadsemestril.

Õppimine on osaliselt inglise keeles.

Vastutav õppejõud: Piret Jeedas ja James Sunney Quaicoe